Bevar Torshovteatret!

Møte på Magneten (under Soria Moria) tirsdag 25. april klokka 18:00.

25. apr, kl. 18:00 — 19:00, Magneten, Vogts gate 64

Sagene Ap inviterer folk med et bankende hjerte for Torshovteatret og kulturbydelen Sagene til dugnad for å bevare bydelsteatret vårt! Torshovteatret åpnet dørene på Soria Moria i 1977. Siden har Nationaltheatrets bydelsscene vært et enestående bidrag til norsk kulturliv. For bydelen Torshov og østkanten har teatret med den intime, runde scenen vært en institusjon som gjør kulturtilbudet tilgjengelig for flere i nesten femti år. Nå skal Nationaltheatrets styre avgjøre om de vil satse videre på Torshovteatret eller nyetablerte Kanonhallen på Løren. Sagene Ap forventer at Nationaltheatret bevarer Torshovteatret.

Møtet avholdes på Magneten, som deler bygg med teatret med sine lokaler, i kjelleren til Soria Moria. Vi får appeller fra anerkjente skuespillere Lena Kristin Ellingsen og Øystein Røger. Styremedlem Øystein Grønning, som har fulgt Torshovteateret siden første forestilling i 1977, innleder om teatrets kulturpolitiske betydning, og går i samtale om kulturbydelen Sagene med bydelslederkandidat Jørgen Foss.

Etterpå blir det tid til diskusjon og idemyldring for å bevare teatret vårt. Ordstyring ved leder og Torshov-jente Heidi Bang. Sagene Ap tar kampen for Torshovteatret! Vel møtt!

Obs - I forkant av det åpne møtet gjennomføres suppleringsvalg av kasserer til styret. Styret har innstilt på at Rasmus Myklebust velges som kasserer for Sagene Ap.