Fra MDG til AP: bekjennelser fra en avhopper

Innledning med Kasper Silkoset Syvertsen

9. des, kl. 19:00 — 20:00, Zoom-lenke: https://zoom.us/j/96842033416?pwd=MlhHOTlKV1gzazdWSm9aZVVvNmFaQT09
Kasper Silkoset Syvertsen har etter seks år i MDG byttet til AP. Hvorfor?

Sagene Arbeiderparti inviterer til medlemsmøte hvor vi får besøk av Kasper Silkoset Syvertsen, leder av Innflytternes AUF. Han har nylig meldt overgang til Arbeiderpartiet, etter seks aktive år i MDG. Hva fikk han til å bytte?

I en nylig kronikk i dagbladet skriver Syvertsen dette:

"For meg, som lenge førte en ganske radikal linje på klima, fikk jeg en åpenbaring som traff desto hardere. Vi får ikke løst klimakrisen hvis ikke alle er med på laget. Vi må ha med Oslo, og Elverum. Oljearbeideren og læreren. Pensjonisten og tenåringen. Klimakampen er ikke en konkurranse, det er en dugnad. Det hjelper ikke at man gjør mer enn de andre, for de virkelige resultatene får vi bare hvis vi jobber sammen. Arbeiderpartiet samler alle i klimakampen."

Kasper er 20 år, studerer statsvitenskap i Oslo, men er egentlig fra Elverum. Kasper har erfaring fra MDG, Grønn Ungdom, Natur og Ungdom og Elevorganisasjonen og er nå leder for Innflytternes AUF.Du kan lese hele kronikken til Syvertsen her: https://www.dagbladet.no/meninger/derfor-forlot-jeg-mdg/73064338?fbclid=IwAR15O8rIlXcNJ_45DxGGe_r13a_RrnAEH3IpHD2KQNYCFoOtng6qs4JzDno

Hvordan kan Arbeiderpartiet få flere til å ta det samme valget som Syversten når de går til valgurnene neste år?

I tillegg har vi to viktige saker på agendaen med budsjett og valg av valgkomite. Program for kvelden:

1.    Innledning ved Syvertsen: Hva utløste avhopping fra MDG til Arbeiderpartiet?2.    Gjennomgang av budsjett i bydel Sagene, ved Helge Stoltenberg og Jørgen Foss.3.    Valg av valgkomite. Innstilling fra styret:•    Eirik Øwre Torshaug (leder)•    Torill Johnsen (medlem)•    Kandidat fra Sagene AUF (medlem)PÅLOGGINGJoin Zoom Meeting:  https://zoom.us/j/96842033416?pwd=MlhHOTlKV1gzazdWSm9aZVVvNmFaQT09

Meeting ID: 968 4203 3416Passcode: 091220Vel møtt!